CATEHISMUL BISERICII CATOLICE ASUPRA EMBRIONLOR

2274. Deoarece trebuie tratat ca o persoană încă de la concepere, embrionul va trebui apărat în integritatea sa, îngrijit şi vindecat, în măsura posibilului, ca orice altă fiinţă umană.

Diagnosticul prenatal este licit din punct de vedere moral “dacă respectă viaţa şi integritatea embrionului şi a foetusului uman şi dacă este orientat spre ocrotirea lui sau spre vindecarea lui individuală (…). Dar este în opoziţie gravă cu legea morală când prevede, în funcţie de rezultate, eventualitatea provocării unui avort. Un diagnostic nu poate fi echivalentul unei condamnări la moarte52”.

2275. “Trebuie considerate ca licite intervenţiile asupra embrionului uman cu condiţia ca ele să respecte viaţa şi integritatea embrionuluişi să nu prezinte pentru el riscuri disproporţionate, ci să urmărească vindecarea lui, ameliorarea stării lui de sănătate sau supravieţuirea lui individuală53”.

“Este imoral să se producă embrioni umani destinaţi să fie exploataţi ca ‘material biologic’ disponibil54”.

“Anumite tentative de intervenţie asupra patrimoniului cromozomic sau genetic nu sunt terapeutice, ci au drept scop producerea de fiinţe umane selecţionate după sex sau după ale calităţi prestabilite. Aceste manipulări sunt contrare demnităţii personale a fiinţei umane, integrităţii şi identităţii sale” unice, nerepetabile55.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: