CUM FOLOSESTE MINISTERUL SANATATII PROPRIILE FONDURI

 

 

CONTRACEPTIE GRATUITA PENTRU MINORE: “Pentru bomboana trebuie sa platesc, pilula e gratuita… Inca ezit.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comisia pentru sanatate si familie a Camerei Deputatilor a propus Plenului Camerei Deputaţilor respingerea iniţiativei legislative PL 348/2012 entru consiliearea femeilor inaintea unui avort la cerere invocand in primul rand considerentul FINANCIAR:

“-propunerea legislativă nu este însoţită de un studiu de impact, cu indicarea surselor de finanţare”.

Nu-mi aduc aminte ca reprezentantul Ministerului Sanatatii sa fi invocat acest motiv.

Dar iata ca Institutul pentru Politici Publice a avut acces la statistici si evaluari financiare (sursa de informare nu este citata, mentionata, adica e secreta?) si a facut un studiu publicat cu ocazia Zilei Mondiale a Contracepţiei  adica pe 26 septembrie, deci la o saptamana dupa respingerea la Senat.

Extraordinar mi se pare aceasta afirmatie despre avorturile din clinici:

“… anual, statul român alocă, în medie, peste cinci milioane de euro pentru avorturile incomplete (avorturi spontane) realizate în unităţile medicale de stat, o sumă de zece ori mai mare decât cea de aproximativ 500.000 euro alocată anual pentru achiziţia de mijloace contraceptive (anticoncepţionale şi prezervative) ce pot preveni situaţiile de întreruperi de sarcini nedorite.

 

S-a schimbat definitia unui avort SPONTAN?

Poate fi REALIZAT un avort SPONTAN intr-o unitate medicala de stat?

Si care e legatura cu INTRERUPEREA UNEI SARCINI NEDORITE?

SI POT FI CONTRACEPTIVELE O FORMA DE TRATAMENT PENTRU AVORTURILE SPONTANE?

Lipsa de pregatire medicala nu scuza LIPSA DE LOGICA A IPP!!!

Sau poate scuza intentiile ideologizante, lipsa de onestitate intelectuala din sintagma “sarcini nedorite”!?!

AR FI CAZUL SA CEREM EXPLICATII OFICIALE MINISTERULUI SANATATII!

Dar afirmatia de mai sus pregateste terenul pentru urmatoarea care demonstreaza aceeasi “logica”:

...în prezent, din toate informaţiile publice cunoscute, autorităţile statului nu au demarat nicio iniţiativă care să vizeze prevenţia fenomenului negativ al creşterii numărului de avorturi. Din păcate, cu excepţia efortului ocazional al unor medici sau al unor organizaţii neguvernamentale în Romania, nu se face educaţie tinerilor pentru o viaţă sexuală echilibrată, nu se face prevenţie pentru evitarea sarcinilor nedorite, nu se încurajează în mod eficient folosirea mijloacelor contraceptive, practic investindu‐se mult mai mult în tratare decât în prevenţie.

EFORT OCAZIONAL?

“În loc să ia decizii ferme care să stabilească responsabilităţi ferme la nivelul principalelor categorii de cadre medicale implicate, Ministerul a împărţit această responsabilitate (de o manieră care nu presupune asumarea răspunderii de niciunul dintre participanţi pentru disfuncţionalităţile evidente din România) între medicii de planning familial incluşi într‐o reţea naţională (care acoperă insuficient teritoriul României), anumiţi medici de familie înregistraţi în Programul Naţional respectiv medici ginecologi sau medici endocrinologi.

Nimeni din partea statului nu pare preocupat de impactul politicilor în domeniu şi, pe cale de consecinţă, de măsuri care să optimizeze şi să eficientizeze folosirea de fonduri publice pentru ţinte naţionale cum sunt, sau ar trebui să fie, sănătatea reproducerii.

Altfel nu se explică de nu se supun dezbaterii publice soluţii de co‐interesare mai mare a medicilor de familie în tot ceea ce reprezintă activităţi de planning, inclusiv diseminarea de mijloace contraceptive mai cu seamă la nivelul unor categorii mai vulnerabile la care aceştia pot ajunge mai degrabă decât în cazul medicilor de planning familial”, se arată în studiu.

În studiu este subliniată, de asemenea, necesitatea de a eficientiza folosirea resurselor publice, prin orientarea lor în special către grupuri ţintă vulnerabile, mai puţin expuse la surse de informare şi cu resurse financiare limitate, şi prin implicarea structurilor statului (cum este structura reţelei medicilor de familie cu peste 11.800 de membri bine răspândiţi în ţară), fără a nega utilitatea cabinetelor de planning, care, însă, se pot adresa în continuare unor categorii sociale ce dispun de alte posibilităţi.

Sunt menţionate, astfel, ca soluţii, campanii intense de conştientizare a populaţiei (a cuplurilor) asupra consecinţelor sarcinilor nedorite, precum şi susţinerea, prin politici publice proactive, a unor programe naţionale eficiente de contracepţie.”

Deci se doreste extinderea influentei politicilor avortive si contraceptive la nivelul intregii retele de medicina a familiei. Nici comparatia cu nivelul influentei exercitate in 2004 nu justifica termenul “ocazional”:

2004: La sfarsitul anului existau 3,310 medici de familie si 2,140 asistente medicale instruiti in PF.

SECS este acreditat de Colegiul Medicilor din Romania ca furnizor de educatie medicala continua in domeniul sanatatii reproducerii.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: